Skip Navigation Links

            اخبار

دیدار نوروزی سینماگران با رییس سازمان سینمایی در خانه سینما برگزار شد



 سینماگران در دیدار نوروزی‌شان با رئیس سازمان سینمایی، دغدغه‌های شغلی‌شان را مطرح کردند و همچنین حجت‌الله ایوبی از آنها درخواست که برای همراهی با دولت، از دریافت یارانه انصراف بدهند که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الله ایوبی 18 فروردین ماه برای دیدار نوروزی با سینماگران به خانه سینما رفت و در حیاط این تشکل صنفی، گپ و گفتی غیر رسمی با جمعی از سینماگران که از صنف‌های مختلف حاضر بودند، داشت و سپس در تالار سیف‌الله داد حاضر شد و علاوه بر اینکه دغدغه‌های سینماگران را شنید،سخنانی را مطرح کرد.

در اواسط این دیدار، دکتر محمد رضا صادق مشاور ارشد رییس‌جمهور هم حاضر شد.

در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، حسین پاکدل اجرای آن را برعهده داشت. او به نوعی در بیان دغدغه‌ها و مشکلات سینماگران، این صنف هنری را نمایندگی می‌کرد.

 پاکدل: قدرت سینما،قدرت غریبی است

پاکدل با بیان اینکه با یک «اس ام اس» دعوت، جمعیتی با این تعداد در ساختمان کوچک خانه سینما جمع شده‌اند، ادامه داد: قدرت سینما، قدرت غریبی است و سینما آنقدر بخشنده است و آنقدر در برگیرندگی دارد که می‌تواند تا حدی معضلات را حل کند.

او خطاب به سینماگران حاضر افزود: هر کدام از شما مرجع هستید و مخاطب دارید. البته جالب است که مخاطبان شما کسانی هستند که پول می‌دهند و می‌آیند پیام شما را گوش کنند.

وی در همان ابتدا اظهار کرد: همه می‌دانید امروز برای چه، اینجا جمع شده‌اید چون بحث یارانه است.

عسگرپور: بحث امنیت شغلی جدی گرفته شود

سپس محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما با تبریک سال نو و اینکه حضور مدیران سینمایی در خانه سینما و دیدار با اهالی سینما حرکتی بی‌سابقه است‌ به گفته‌های حسین پاکدل مبنی بر قدرت سینما اشاره کرد و گفت: از روزهایی که خانه سینما توسط دولت قبل تعطیل اعلام شده بود (هرچند از نظر ما تعطیل نبود‌) تجارب زیادی کسب کردیم.

او یادآور شد: پس از بازگشایی خانه سینما، برخی رسانه‌های خارجی درخواست مصاحبه داشتند و وقتی به اینجا می‌آمدند برایشان سخت بود که خانه سینمایی را می‌دیدند که با دولت دهم دچار مشکل بزرگی شده بود اما از نظر فیزیکی طول و عرض کمی داشت، مخصوصا اینکه سر شکستن قفل این ساختمان، ماجراهایی پیش آمد و عده‌ای از روی دیوار به داخل ساختمان آمده بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان هم پس از بازگشایی خانه سینما و حضور در این ساختمان از ابعاد اینجا اظهار تعجب می‌کردند‌، گفت: در سال‌های قبل یکی از مسائلی که همواره از سوی خانه سینما مطرح و جلساتی هم برای آن برگزار شد،‌ موضوع امنیت شغلی بود. البته برخی امنیت شغلی را با دادن بن گوشت و مرغ یکی می‌دانستند و برخی هم آن را فراتر می‌دانند.

عسگرپور خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که این موضوع بررسی زیادی می‌خواست و در واقع همین مساله یکی از مبانی درگیری ما با دولت قبل بود. هرچند در نهایت براساس همین مساله، سازمان سینمایی تشکیل شد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه 60 یا 75 درصد کسانی که در فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته مشغول به کار بودند عضو اصناف خانه سینما نیستند‌، یادآور شد: این در حالی است که ما از چند سال قبل به وزارت ارشاد گفته بودیم تا به این مساله توجه کند.

او همچنین با اشاره به صندوق بیمه بیکاری بیان کرد: در این‌باره آنچه مربوط به حوزه صنفی است، انجام شده است و بانک اطلاعاتی و شیوه مشخصی برای انجام کار ترسیم شده است فقط باید به آن لبیک گفته شود و مقداری هم پول تزریق شود تا صندوق بیمه بیکاری راه‌اندازی شود پس از آن صندوق خودگردان خواهد بود.

عسگرپور با اظهار امیدواری از اینکه در سال جدید بحث امنیت شغلی از سوی مدیران سینمایی جدی گرفته شود،‌ گفت: در این صورت همه ماه به آن بلوغی که در نهادهای صنفی به دنبالش هستیم، نزدیک خواهیم شد.

وی همچنین تاکید کرد: مدیران سینمایی باید از نظر صنفی با یک جای مشخص طرف باشند و تجربه‌های دولت قبل را تکرار نکنند، چون ضربه زیادی به پیکره فرهنگ زده شد.

مدیر عامل خانه سینما در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از مزایای جلسه امروز این است که متوجه ابعاد فیزیکی این تالار و ساختمان خانه سینما شویم. چون ما در اینجا مجمع هم، نمی‌توانیم برگزار کنیم! چرا که دوستان قبلی طی برنامه‌ریزی‌های جدید تعداد افراد حاضر در مجمع عمومی خانه سینما را زیادتر کردند، در حالی که ما در اینجا حدود 90 صندلی بیشتر نداریم و به این ترتیب برای برگزاری مجمع با انفجار روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا‌، پس از صحبت‌های عسگرپور، حسین پاکدل هم یادآور شد: چه کابوسی را در این هشت سال گذراندیم و یک زمانی بود که مدیریت فارابی برای کمک مرغ زنده به سینماگران می‌داد. نمی‌دانم با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد اگر آقای ایوبی پیش از پذیرش مدیریت سازمان سینمایی این مسائل را می‌دانست، باز هم این کار را قبول می‌کرد یا خیر؟

مجری مراسم در بخش دیگری از سخنانش به قانون کپی رایت اشاره کرد و گفت: اگر این قانون به رسمیت شناخته شود هنرمند می‌تواند از طریق هنر خود زندگی کند و دیگر احتیاجی نیست، دوستانی در اینجا برای اینکه حق‌شان ضایع نشود صدایشان را بلند کنند.

او همچنین گفت: من از اساس با طرح رایگان نشان دادن فیلم‌ها در سینما مخالف بودم و هستم و حاضر هستم درباره آن بحث کنم، چون طبعات آن همین می شود که اراده‌ای برای به رسمیت شناختن حقوق هنرمند نیست.

 

 شادمهر راستین و مطرح کردن دغدغه فیلم‌نامه نویسان

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم شادمهر راستین (رئیس کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما) هم در سخنانی کوتاه به مشکلات این صنف از جمله حذف شدن نام فیلمنامه‌نویس و مجوز ساخت فیلم‌های سینمایی و توجه نشدن به تشخص و ارزش فیلم‌نامه‌نویس به عنوان مولف اشاره کرد.

او همچنین خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: بخش عمده‌ای از سینمای ما فیلمنامه‌هایی است که رد شده‌اند و ما می‌خواهیم که این پرنده‌هایی را که در قفس محدود شده‌اند، آزاد کنید.

 

 رضا کیانیان:آقای همشهری برای فیلم‌های دیگر هم بلیت نیم‌بها بدهید

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه این مراسم رضا کیانیان در سخنانی یادآور شد:سال گذشته در چنین روزهایی در خیابان سمنان ایستادیم و از قفل در خانه سینما حفاظت کردیم اما امسال در داخل ساختمان هستیم و مسئولان دولتی هم برای عید دیدنی آمده‌اند.

او با اشاره به بحث یارانه ادامه داد: وقتی بحث یارانه‌ها مطرح می‌شود، یاد یک داستان قدیمی می‌افتم که پدری هنگام مرگ به بچه‌هایش چند تکه چوب داد و از آنها خواست که آنها را بشکند.حالا در هشت سال گذشته این چوب‌ها شکستند و ما دوراندیشی و کلی‌نگری را یادمان رفته است، همان‌طور که دولتمردان و مردم هم یادشان رفته است.

او ادامه داد: وقتی سه هزار میلیارد تومان دزدی شده کشف شده‌، دیدیم که چند کامیون ده هزار تومانی می‌شد! حال تصور کنید 58 هزار میلیارد تومانی که خرج یارانه می‌شود چقدر خواهد شد. با این پول کارهای زیادی می‌توان انجام داد البته به شرط اینکه بخواهیم واقعا کشور را آباد کنیم.

رضا کیانیان

این بازیگر اظهار کرد: مردم ما اعتمادشان را به دولت از دست داده‌اند اما آقای روحانی می‌گوید که می‌خواهند این اعتماد را برگردانند. پس اجازه دهیم این 58 هزار میلیارد تومان دست دولت باشد، چون قرار است بهداشت و آموزش و پرورش مجانی داشته باشیم همانطور که در قانون اساسی وجود داشته و ما آن را فراموش کردیم.

کیانیان با بیان اینکه خودش تا به حال یارانه نگرفته است، گفت: ما سینماگران جزو روشنفکران جامعه هستیم و قبل از عید هم برای دعوت به انصراف از دریافت یارانه، نامه منتشر کردیم. حداقل یک بار باید این کار را انجام دهیم تا اگر به آنچه گفته شده عمل نشد‌، زبانمان دراز باشد.

او همچنین خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: این سازمان که در دولت قبل درست شد‌، هم یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد چون من فکر می‌کنم شما همچنان معاون وزیر هستید و همانطور که ما یارانه نمی‌گیریم شما هم به دوستان سازمان سینمایی بگویید، بروند دنبال کارشان چون من هیچگاه نفهمیدم چرا این معاونت به سازمان تبدیل شد و این همه کارمند پول چه چیزی را می‌گیرند.

وی با اشاره به گفته‌های ایوبی درباره کمک وزارتخانه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش به سینما بیان کرد: همین الان فیلمی را در سینما داریم که خوب می‌فروشد و البته دوست ندارم اسم آن را بیاورم. شهرداری برای این فیلم بلیت نیم بهاء می‌دهد و تلویزیون هم مرتب تیزر پخش می‌کند. دستشان درد نکند چون این کارها و رفتن مردم به سینما ما را خوشحال می‌کند اما فکر نمی‌کنم این فیلم برای بچه‌ها مناسبتی داشته باشد، در حالی که ما قبلا فیلم‌های مخصوص کودکان داشتیم.

او همچنین خطاب به محمد باقر قالیباف شهردار تهران هم اضافه کرد: آقای همشهری برای فیلم‌های دیگر هم بلیت نیم بهاء بفروش.

کیانیان در پایان سخنان خود گفت: ما محکوم به خوش‌بینی هستیم چون همه چیز باید در این مملکت درست شود همانطور که ما پارسال بیرون از خانه سینما بودیم و امسال داخل آن آمده‌ایم.

 

مائده طهماسبی: یارانه را برای نیازمندان بگذاریم

به گزارش ایسنا،‌ در بخش دیگری از این مراسم، مائده طهماسبی با اشاره به اینکه امسال را با ورود مدیران جدید به سینما به فال نیک می‌گیرد‌، گفت: امیدوارم امسال برای همه صنوف راه تولید باز شود تا همه به سرکار برویم و فقر نباشد. چون وقتی رقابت ناسالم وجود داشته باشد، بدبینی پیش می‌آید و این اتفاق هنرمند را اذیت می‌کند.

این بازیگر همچنین با اشاره به موضوع یارانه اضافه کرد: امیدوارم این پول را لازم نداشته باشیم و بگذاریم برای کسانی باشد که واقعا به آن نیازمند هستند، هرچند به نظرم بهتر آن است که این پول وارد چرخه اقتصاد شود.

طائرپور:حق السکوت یارانه چیزهای زیادی از ما گرفت

فرشته طائرپور از صنف تهیه‌کنندگان دیگر سینماگری بود که در این مراسم سخنانی را مطرح کرد.

او خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: معنای بستن یک در، تعطیل شدن کارهای پشت آن در نیست و معنای باز بودن آن هم رونق کارها نیست به همین دلیل فکر می‌کنم کار خیلی سنگینی پیش روی شما و ما قرار دارد.

طائرپور با بیان اینکه از دولت روحانی و مدیرانش توقع خیلی بیشتری از دریافت ماهی 45 هزار تومان داریم اظهار کرد: به نظرم این یک حق سکوت عوام فریبانه بود که داده شد و اتفاقی است که باید جلوی آن گرفته شود، چون در دراز مدت همه راضی‌تر خواهند بود.

او با اشاره به اینکه تکلیف سینماگران با رئیس سازمان سینمایی و نیز حتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روشن است‌، ادامه داد: با این حال وزارتخانه‌های دیگری وجود دارند که نوع عملکردشان به عنوان مانعی برسر راه فعالیت سینما نشان داده می‌شود.

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه باید خط تولید سینما راه بیفتد و نیز با اشاره به اختلافاتی که دولت قبل میان تهیه‌کنندگان ایجاد کرد،‌ گفت: دولت قبل، اعتبار تهیه کننده بخش خصوصی را از بین برد و قدرت تهیه کننده این بخش را از او گرفت و اجازه داد آدم‌ها فکر کنند باید به طور مستقیم خود را به منابع دولتی برسانند.

وی تاکید کرد: سینمای ایران این توان را دارد که در صورت رفع موانعی مثل بیکاری‌، بیمه‌ و اکران، روی پای خود بایستد‌ تا این اتفاق پیش نیاید که یکی از دوستان ما در اینجا بگوید سه سال است که در بیکاری به سر می‌برد.

طائر پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سینماگران همچنان گرفتار مشکلات مالیات هستند‌، گفت: امروز از کمیسیون حل اختلاف مالیاتی به این جلسه آمدم. در آنجا برای یک دستیار صحنه‌ای که سه سال است کار نکرده است، دو میلیون و 800 هزار تومان مالیات بریده شده بود. این در حالی است که انبوهی از بیکاران سینما با آبروداری صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، اینها چیزهایی است که ما انتظار داریم دولت روحانی حل کند.

تهیه کننده فیلم «آینه‌های روبرو» همچنین اظهار کرد: توقع ما توجیه صدا و سیما،‌ وزارتخانه‌ها و ایجاد شرایط تولید برای سینماگران است. درباره یارانه‌ها هم فکر می‌کنم این حق السکوت چیزهای زیادی را از ما گرفت، از جمله شان انسانی در حالی که جمع حاضر در اینجا می‌تواند منشاء تولید و اثرگذاری در جامعه باشد.

تشکر فرهاد توحیدی از ایوبی

به گزارش ایسنا،‌ در بخش دیگری از این مراسم، فرهاد توحیدی با تشکر از رئیس سازمان سینمایی برای موضوع ثبت قانونی اصناف عضو خانه سینما، سخنانش را اینگونه ادامه داد: در این‌باره صورت جلسه‌ای تنظیم شد که خانه سینما به عنوان موسسه ثبت شده در وزارت ارشاد می‌تواند چتر حمایتی خود را حفظ کند و به ثبت جداگانه اصناف نیازی نیست.

رئیس هیات مدیره خانه سینما با بیان اینکه هیاهوی دوساله‌ای که برای هیچ به راه افتاده در دفتر حقوقی وزارت ارشاد به سرانجام رسید‌، ادامه داد: در جلسه‌ای که با روسای اصناف داشتیم. این ایده مطرح شد که ما مثل هر دسته دیگری از فروشندگان حرفه‌ای در حوزه اجتماعی ایران مانند پزشکان،مهندسان و پرستاران نیازمند یک سازمان مستقل هستیم که می‌تواند سازمان نظام سینمای یا هر نام دیگری داشته باشد. چون بخشی از ویژگی‌های ما در این شغل سبب می‌شود که وزارت ارشاد ما را به عنوان صنف ثبت نکند.

توحیدی با تاکید بر اینکه بهترین راه حل این است که قانون سازمانی شدن اصناف سینمایی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، خاطرنشان کرد: اگر مناقشات دو سال گذشته هیچ نفعی نداشت،‌ حداقل تغییر نگاهی که پیش آمد یک توفیق اجباری بود و ما به طور جدی‌تری به این موضوع می‌پردازیم.

او با اشاره‌ به موضوع یارانه‌ها گفت:ما به عنوان شهروندان مسئول که عضو جامعه مدرن هستیم باید ببینیم چقدر به وظایف شهروندی خود آگاه هستیم.مسئولیت شهروندی ما ایجاب می کند از خودمان شروع کنیم چون دوستان هشدارهایی داده‌اند که زیاد شدن نقدینگی و از دست دادن بنیاد، حاصل دادن یارانه بی‌حساب و کتاب بوده است.

 

علی دهکردی: سال‌هاست از امنیت شغلی حرف می‌زنیم اما...

به گزارش ایسنا،‌ علی دهکردی یکی دیگر از سینماگران حاضر در این مراسم هم بیان کرد: به همان اندازه که به عنوان بازیگر میزبان افتخارات سینما هستیم، متاسفانه در سال‌های گذشته به همان اندازه آماج سخیف‌ترین تهمت‌ها و افتراها بوده‌ایم و این شاید از بیکاری و بی‌پولی برایمان دردناک‌تر بود.

این بازیگر با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما در سال‌های گذشته به دلیل سلایق شخصی خانه‌نشین شده‌اند افزود: با این حال شاکر هستیم چون شرایط جدید امیدوار کننده است،این در حالی است که سال‌ها است از امنیت شغلی حرف زده می‌شود اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

دهکردی با ابراز امیدواری از اینکه کلنگی که توسط دولت در سینمای ایران زده شده است، مشکلات را ریشه کن بکند، گفت: امیدوارم بالاخره پس از سی سال و شاید برای اولین‌بار یک اتفاق زیربنایی بیفتد و نگرانی ما برای سینمای ایران و نسل‌های بعدی سینما کمی برطرف شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: هنر بازیگری مسلما آسیب پذیرترین شغل در موضوع ناامنیتی‌های شغلی است، چرا که عوامل دیگر سینما به این دلیل کمتر شناخته شده هستند، می‌توانند به سراغ کار دیگری بروند اما این امکان برای بازیگران به راحتی فراهم نیست.

ابوالحسن داودی: سعی کنیم،اخلاق را به جامعه برگردانیم

به گزارش ایسنا، ابوالحسن داودی هم در سخنانی مطرح کرد:به نظر می‌رسد باید از خاصیت پیش آهنگی و حرف شنوی که جامعه نشان داده نسبت به جامعه هنری دارد‌، استفاده کنیم و سعی کنیم اخلاق را به جامعه برگردانیم چون دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری کند.

این کارگردان سینما ادامه داد: این روزها شرایط ما خوب نیست و در حال حاضر از خیلی چیزها مانند اخلاق‌ و تعهدات اجتماعی فقط پوسته‌ای به جای مانده است. اگر الان از خودمان شروع نکنیم و این سختی‌ها را تحمل نکنیم و اعتماد را به جامعه بر نگردانیم تمام حرف‌ها در حد همین جلسات باقی می‌ماند و اتفاقی نمی‌افتد.

داودی با بیان اینکه دولت تا کنون نشان داده تا حد زیادی به وعده‌های خود عمل می‌کند، سخنانش را اینگونه ادامه داد: بیایید با توجه به درخواستی که دولت محترم دارد،‌ احد خودمان را نسبت به همراهی با این دولت ادا کنیم و از صفت پیش آهنگی خود مایه بگذاریم و از مردم بخواهیم هویتشان را به خودشان بازگردانند.

سجادی و نیاز سینما به نفس‌های تازه

محمدعلی سجادی کارگردان سینما هم در سخنانی با تاکید بر اینکه توجه به آیین‌ها و اصول‌ها در حد شعار مانده است‌، اظهار کرد: جوان‌ها به سینما آمدند، این سینما به نفس‌های تازه نیاز دارد. اما وقتی در شرایطی هستیم که فیلم های سال گذشته را داریم، چطور می‌توان به این مساله توجه کرد.

داریوش فرهنگ: ما از دریافت نکردن یارانه استقبال می‌کنیم

داریوش فرهنگ هم در سخنانی بیان کرد: عصر امروز، پایان عصر مونولوگ و آغاز عصر دیالوگ است.

او با اشاره به مساله یارانه‌ها گفت: خلاصه این مطلب این می‌شود که قرار بود بیست میلیون از مردم یارانه بگیرند اما طبق آمار 76 میلیون نفر هم می‌گیرند. چند نفر هم مرده بودند که با شناسنامه‌های آنها یارانه گرفته شده است، پس ببینید چه وضعیت اسفناکی وجود دارد.

این کارگردان بیان کرد: مردم ما به هنرمندان خود اعتماد دارند و البته اعتماد دولت را از دست داده بودند ولی امید می رود که این اعتماد دوباره به دست آید.

فرهنگ همچنین خطاب به ایوبی گفت: ما از دریافت نکردن یارانه استقبال می‌کنیم و توصیه هم می کنیم به همه کسانی که به این پول نیازی ندارند‌، آن را دریافت نکنند و این تصور را نداشته باشیم که دولت از ما جداست و کندن یک مو از او غنیمت است.

سخنان پایانی ایوبی و حضور دوباره‌اش بر صحنه

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این مراسم حجت‌الله ایوبی پس از شنیدن صحبت‌های سینماگران بار دیگر با حضور روی سن بیان کرد: امیدواریم کم کم از مشکلاتی که وجود داشته عبور کرده و انرژی بیشتری به هم بدهیم چرا که معتقدم در سختی‌ها هم نقاط مثبت فراوانی وجود دارد.

وی خطاب به سینماگران حاضر گفت: شما کاری را انتخاب کرده‌اید که کار دل است و اگر در کار دل محاسبه عقلانی کنید‌، گرفتار می‌شوید. قطعا کار شما عشق است. اما این عشق وظیفه ما را در کاهش مشکلات شما کم نمی‌کند.

رئیس سازمان سینمایی با لحن شوخی خطاب به سینماگران ادامه داد: شما هنرمند هستید و زبان گویا دارید. بی‌هنر آنها هستند که با شما در می‌افتند، چون نمی‌شود با شما درافتاد.

معاون وزیر ارشاد سپس خطاب به دکتر صادق(مشاور ارشد رییس‌جمهور) که در سالن حاضر بود گفت: می‌بینیم که اهالی سینما بسیار همراه هستند. این دستاورد بزرگی است که با یک اشاره دولت‌، اهالی هنر که احساس می‌کنند باید به کمک بیایند‌، جمع می‌شوند. این وصل بین دولت و ملت را باید قدر بدانیم.

حجت‌الله ایوبی در پایان این مراسم تاکید کرد: باور کنید ما همراه شما هستیم و مشکلات شما را حس می‌کنیم خدا را شکر که یکی از آرزوهای دولت که وصل دولت، ملت بود تحقق یافته است و امیدواریم که این وصل هیچ وقت هجران نشود.

به گزارش ایسنا ،در انتهای این برنامه، پیام دکتر محمدرضا صادق هم توسط حسین پاکدل به سینما گران ابلاغ شد که از همراهی هنرمندان تشکر کرد و قول استفاده از این ظرفیت را داد.

هم‌چنین در خلال این مراسم چندین کلیپ با حضور سینماگران مختلف پخش شد که در آن‌ها هنرمندان به مساله خرید محصولات فرهنگی قاچاق و امنیت شغلی اشاره کردند.

برای این مراسم سینماگران زیادی از سوی سازمان سینمایی به خانه سینما دعوت شده بودند‌، به طوری که ازدحام فراوانی پیش آمد و البته اکثر جمعیت حاضر کسانی بودند که چهره‌ کمتر شناخته شده‌ای برای اهالی رسانه داشتند و از صنف‌های فنی و پشت صحنه فیلم‌ها بودند.

هم‌چنین هنگام آغاز مراسم سخنرانی، تعدادی از اهالی سینما مجبور شدند در حیاط ساختمان خانه سینما بمانند. که البته این جمع تا پایان مراسم یعنی ساعت 20 همچنان در آنجا حضور داشتند و به گپ و گفت مشغول بودند.

در زمان ورود حجت‌الله ایوبی به خانه سینما و خوش و بش او با سینماگران هم بسیاری از اهالی قدیمی سینما که در سال‌های گذشته حضوری در این عرصه نداشتند با رئیس سازمان سینمایی گفت‌وگو کردند و از او خواستند به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

در این بین رضا عرب‌ یک هنرمند قدیمی پس از دیدن حجت‌الله ایوبی با درخواست چندباره فرستادن صلوات خطاب به رئیس سازمان فریاد زد:ما پیر شدیم؛ به داد ما برسید!

مسعود رایگان، فرهاد آییش، سیروس تسلیمی، احمد امینی، مجید مظفری، لاله اسکندری، امیر سمواتی،نازنین مفخم، علی روئین‌تن، محمد متوسلانی، مرتضی شایسته، حبیب رضایی، مجید برزگر، سیف‌الله صمدیان، محمدرضا شرف‌الدین، کامبوزیا پرتوی، محمد بزرگ‌نیا، آناهید آباد، امیر اثباتی،حبیب احمدزاده،علیرضا زرین‌دست،رضا ناجی، و... در این برنامه حضور داشتند.

علیرضا رضاداد، حسین مسافرآستانه،محمدرضا جعفری‌جلوه، حبیب ایل‌بیگی، محمد احسانی، لادن طاهری از مدیران سازمان سینمایی نیز حجت‌الله ایوبی را همراهی کردند.

خبرگزاری فارس:

خبرگزاری مهر:

خبرگزاری ایلنا:

: سینما پرس

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio