Skip Navigation Links

            اخبار

ناصر گیتی جاه درگذشت



 ناصر گیتی‌جاه بازیگر سینما‌، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این بازیگر که از جشنواره سی‌ام فیلم فجر برای فیلم «خوابم میاد» رضا عطاران (بازیگر نقش پدر رضا عطاران) موفق به دریافت دیپلم افتخار شد، روز گذشته در سن 79 سالگی درگذشت.

همسر ناصر گیتی‌جاه به ایسنا گفت:ساعت 21:30 دوشنبه 18 فروردین ماه ایشان را به دلیل درد شدیدی که در سینه‌شان داشتند به بیمارستان دی منتقل کردیم که در ساعت 24 به دلیل سکته قلبی از دنیا رفتند.

به گفته‌ی او؛ هنوز زمان مراسم خاکسپاری این هنرمند مشخص نیست.

گیتی‌جاه دارای مدرک آموزش بازیگری‌ زیر نظر رفیع حالتی‌، مهدی نامدار‌ و اسماعیل مرتاش بود و سال 1337 با فعالیت در «جامعه باربد» و تلویزیون خصوصی و اجرای نمایش زنده، کار هنری‌اش را آغاز کرد.

او با فیلم «پست‌چی» به کارگردانی رفیع حالتی در سال 1340 وارد سینما شد و از جمله فیلم‌های این بازیگر می‌توان به «پنجمین سوار سرنوشت»،«راه دوم»،«خط پایان»،«تنوره دیو»،«یوزپلنگ»،«مدرک‌ جرم»،«مکافات»،«خواستگاری»،«پنجاه و سه نفر»،«قافله» و«خوابم میاد» اشاره کرد.

«سه یار دبستانی»،«گدایان خوشبخت»،«خسرو و شیرین»،«ملوانان»،«حاکم یک روزه»،«بیژن و منیژه» و«رستم و سهراب» از جمله نمایش‌های گیتی جاه هستند.

از سریال‌هایی که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به «خانه به دوش»،«خاله سارا»،«مش خیرالله و صندوقچه اسرار»،«نیمه پنهان ماه»،«همسایه‌ها»، «خداحافظ بچه» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره کرد که سریال آخر هم اکنون از شبکه «آی فیلم» در حال پخش است.

 

مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید روز 5شنبه 1393/01/21 ساعت 10 صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام و مراسم ختم وی نیز روز شنبه 1393/01/23 ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio