Skip Navigation Links

            اخبار

داوران سومین جایزه کتاب سال سینمای ایران



روابط عمومی خانه سینما اسامی 7 داور برگزیده  سومین جایزه کتاب سال سینمای ایران را به این شرح  اعلام کرد:

 

جمال امید

مدیر پیشین امور جشنواره های بنیاد سینمایی فارابی،نویسنده،منتقد و پژوهشگر تاریخ سینمای ایران.وی دارای بیش از چهل سال فعالیت مطبوعاتی است .سردبیری نشریات سینمایی نظیر ماهنامه ستاره سینما،تاریخ نگار سینمای ایران از آن جمله است.جمال امید از بنیانگذاران موزه سینمای ایران نیز بشمار می رود.

رضا درستکار

دانش آموخته رشته کتابداری.آغاز فعالیت های نوشتاری در حوزه نقد فیلم : 1368 و 1369 – با روزنامه اطلاعات و پس از آن به شکل مستمر و یا مقطعی و به عنوان نویسنده و منتقد با نشریات از جمله : ماهنامه فرهنگ و سینما ( دوره اول ، 1370)- ماهنامه ادبی / هنری ادبستان ( 1369 تا 1372 ) ماهنامه سینمایی فیلم (1369 تا 1376) - ماهنامه فیلم /ویدیو (1374 تا 1377 ) فصلنامه سینمایی فارابی ( پنج سال پیوسته 1378 تا 1382 ) فصلنامه سینما تک (موزه هنرهای معاصر) چند سال ناپیوسته در دهه 1380- عضو شورای سردبیری و سیاست گذاری روزنامه بانی فیلم (پنج ماه اول انتشار- 1382) همکاری داشته وعضو ثابت شورای نویسندگان ماهنامه سینمایی دنیای تصویر (مستمر از آغاز:1372 تا 1388)بوده است.

امیدروحانی

پزشک، منتقد فیلم و بازیگر سینما. وی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک طبابت عمومی خود و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بی هوشی را گرفت. وی در فیلم‌های کارگران مشغول کارند و هم چنین دایره زنگی  و چند مجموعه تلویزونی نقش ایفا کرده است.

  

شهرام جعفری نژاد

نویسنده ، مترجم و منتقد سینمایی مطبوعات (صاحب امتیاز،‌مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه صنعت سینما) و مدرس سینما از سال 1364 (برگزیده به عنوان منتقد برتر و نشریه برتر سینمایی پس از انقلاب از سوی انجمن منتقدان 1387).

دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه تهران (دانش آموخته سال 1370) با گرایش طراحی سالن های سینما و مجموعه های فرهنگی ، نویسنده برنامه های تلویزیونی از واژه تا تصویر، سینمایی ملل، کودک در فانوس خیال و ... و مشاور فرهنگی و سینمایی فرهنگستان هنر در پروژه های گوناگون ، دبیرعلمی همایش سینما و معماری در کارنامه خود دارد.

 

شهاب الدین عادل

 دانش آموخته کارگردانی سینما و تلویزیون و دکتری پژوهش هنر از دانشگاه هنر. از فعالیت های حرفه ای او در خصوصیت فیلم سازی مستند برنامه 6 قسمتی جندی شاپور و عکاسی حرفه ای سینما فعالیت های زیادی داشته و عضو انجمن عکاسان سینمای ایران است و همچنین عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران نیز بوده و عکاس صحنه های فیلم های باشو غریبه کوچک ـ بازمانده ـ دختری با کفش های کتانی ـ شوکران ـ دختران خورشید به عهده او بوده است. در خصوص فعالیت های آموزشی او می توان به  : مدیر گروه کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته سینمای دانشکده سینما و تأتر-عضو هیأت علمی دانشکده سینما و تأتر از دانشگاه هنر ـ مدرس تخصصی سینما و عکاسی اشاره کرد.

 

رخساره قائم مقامی

لیسانس رشته سینما و کارشناسی ارشد رشته انیمیشن ، مستندساز و دریافت کننده دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین مستنداز جشنواره فیلم کوتاه تهران ، مولف کتاب انیمیشن مستند شیوه بیانی تازه در سال 1387 و برنده جایزه بهترین تالیف کتاب سینمایی جشن کتاب سال سینمای ایران.

 

گلی امامی(رئیس هیات داوران و دبیر سومین جایزه کتاب سال سینما ی ایران)

از فعالان  فرهنگی ،نویسنده، ناشر ومترجم ، که از آثار ترجمه او می توان «دختری با گوشواره‌های مروارید» و از آثار تالیفی وی  به  "گردابی چنین هایل" اشاره کرد. وی دانش آموخته کارشناسی هنرهای تزئینی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران و دارای گواهینامه مترجمی از مدرسه مترجمی آلمانی و دانش آموخته   زبان و ادبیات انگلیسی از انگلستان است.گلی امامی ویراستار و  پیشترعضو هیأت تحریریه مجلات پیک مؤسسه انتشارات فرانکلین بوده است.

 

شایان ذکر است این داوران مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب سال سینمای ایران را از این هفته مطالعه و داوری  می کنند گفتنی است آیین سومین  جایزه  کتاب سال سینمای ایران، در آبان  ماه برگزار خواهدشد.

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio