Skip Navigation Links

            اخبار

رییس هیات مدیره خانه سینما: عنوان فرهنگی برازنده دولت یازدهم است



فرهاد توحیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درمورد دیدار اخیر هنرمندان با رییس جمهوری اظهارداشت: دیدار خوبی بود و اگر جمع بندی کنیم در تمام سخنرانی هایی که دوستان انجام دادند خواسته مشترکی دیده می شد که یکی از این خواسته ها سپردن زمام اداره امور در حوزه فرهنگ به دست هنرمندان بود.

وی یادآور شد: نکته دیگر عمل به آزادی های تصریح شده درقانون اساسی، رفع ممیزی های غیر ضروری و ممیزی های سلیقه ای در عرصه های مختلف هنری بود که از کلام نمایندگان به صراحت بیان شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان از دیگر مسائلی بود که همه بر روی آن تاکید داشتند و خواهان بهبود شرایط در این بخش بودند.

توحیدی توضیح داد: دوستان اشاره درستی به افزایش سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور و تقویت این بخش با بالارفتن سهم فرهنگ از بودجه سالانه دولت داشتند.

وی گفت: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی بسیار خوب و دلگرم کننده ای با اهالی فرهنگ و هنر داشتند و به همه دغدغه هنرمندان در قالب سخن و نظر به درستی پاسخ داده شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما یادآور شد: تکریم هنرمندان و گفت وگوی با احترام با آنان، رفع ممیزی سلیقه ای، بهبود وضعیت نشر و امور دیگر هنری جز تاکیدات رییس جمهوری و وزیر ارشاد بود.

توحیدی ادامه داد: غلبه زبان تکریم مهمترین اتفاق دیدار هنرمندان با رییس جمهوری بود که بین هنرمندان و دولت به شکل دوجانبه ای جریان داشت؛ این یکی از بدیهیات رابطه دوجانبه بین دولت و اهل فرهنگ است و هر دولتی از پس این موضوع بر نمی آید.

وی توضیح داد: اگر قرار باشد برای دولت یازدهم صفتی را انتخاب کنیم باید اعلام کنم که عنوان فرهنگی برازنده دولت است و امیدوارم نیت مثبت آقایان در عمل به اجرا برسد.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: این حسن نیت در چند مورد به ما ثابت شده و امیدوارم در کارهای بزرگ هم این اتفاق رخ دهد.

توحیدی در ادامه گفت: دولت یازدهم بر خلاف دولت نهم و دهم که دولتی مداخله گر بود، حمایتگر است و هنرمندان نشانه های این مهم را احساس می کنند؛ امیدوارم دولت در حوزه فرهنگ، حمایت گر باشد و از رفتار سنتی دولت های قبلی دوری کند.

وی با اشاره به رای اعتماد بالای مجلس به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من موضع مجلس را روی هم رفته نسبت به جنتی و سیاست های فرهنگی منفی نمی دانم، کارهای مجلس مسائل خاص خود را دارد تصورم این است که اگر مشکلی وجود داشته باشد، با گفت وگو حل می شود. بخصوص در دوره بازگشایی خانه سینما همه دیدیم که نگرانی های کمیسیون فرهنگی مجلس با گفت وگو حل شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: نمی خواهم تعابیر رسانه ای را بکار ببرم، کشمکش جناحی همیشه بوده اما با توجه به شناختی که از دولت یازدهم، رییس جمهوری و وزیر ارشاد دارم می دانم با «تدبیر» راه گفت وگو با مجلس را پیدا می کنند.

توحیدی ادامه داد: در دولت یازدهم نگاه قالب، تعامل با مجلس شورای اسلامی است و شاید صحبت های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مفهوم این است کسی که اهل گفت وگو باشد هراسی از چالش ها ندارد.

رییس هیات مدیره خانه سینما افزود: کار برای انجام شدن بسیار زیاد است و باید مشکلات گذشته رفع شود و این جز احترام به آراء مردم امکان پذیر نیست. مردم حرفشان را در قالب آرایی که داشتند بیان کردند.

توحیدی گفت: دولت تدبیر و امید با آراء اکثریت مردم انتخاب شد و امیدوارم با تعامل با دولت، راه برای کارهای بزرگ باز شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio