..::: خانه سینمای ایران :::..
    
    
    
              چشم انداز سینمای ایران 
    
    سیاست ها و راهبردها: 
    - تکریم انسان ها با تامین خدمات رفاهی معاصر و مشارکت در تصميم گيري. 
    - ایجاد دسترسی برابر به فرصت ها برای همه. 
    - استاندارد سازی خدمات رفاهی و آموزشی. 
    - بهنگام سازي دانش و مهارت حرفه اي.
     
    - استفاده از ظرفیت های صنفی برای استخراج ، تجميع و الويت بندي نيازها بمنظور تحقق
    اهداف سينمايي.
     
    - توسعه ظرفیت حقوقی با شفاف سازی قواعد و آیین نامه ها و تصویب قوانين. 
    - نزدیک شدن به استانداردهاي جهانی دانش،مهارت تجهیزات و بازار
     
     
    چالش ها و موانع: 
    - وجود ساختار تصدی گری دولت. 
    - کمبود قواعد و قوانین تامين كننده حقوق مادي و معنوي سينما.
     
    - نبود پلاتو در ابعاد محله 
    - نبود شهرك سينمايي معاصر.
     
    - کمبود لابراتوار. 
    - نبود تامین اجتماعی سینماگران: بیمه بیکاری،بیمه بازنشستگی و از كارافتادگي.
     
    - نبود ارتباط موثر با توزيع كنندگان جهاني توسط بخش خصوصي. 
    - کمبود حمایت های و مشوق هاي توزیعی. 
    - گران بودن تبلیغ کالای سینما .(بیل برد + TV) 
    - نبود ارتباطات جهانی موثر براي بهنگام داشتن دانش و مهارت روز. 
    - باور پذیر نبودن روابط خانواده در سینمای ایران. 
    - شفاف نبودن نحوه ارایه تسهيلات و وام هاي نهادهاي دولتي و عمومي به سينماگران براي
    توليد فيلم. 
    - نبود دستگاه هاي حركتي براي فيلمبرداري. 
    - نبود حمايت هاي توزيعي تبليغي در عرصه جهاني.
     
    - انحصار حضور بين المللي توسط دولت.
     
    - كمبود روحيه فعاليت صنفي همگرايانه. 
    - نبود استانداردهاي ملي توليد فيلم.
     
    - سرقت آثار سينمايي و نبود سامانه كدينگ. 
    - نبود سامانه تضمين و جبران خسارت فيلم هاي توليدي كه توقيف مي شوند.
     
     
    - بي توجهي سازمان هاي دولتي و عمومي ،خصوصي در نمايش و پخش فيلم ها بدون خريد حقوق
    مادي. 
    - بي توجهي رسانه ملي (تلويزيون) به حقوق معنوي مولفان در نمایش فيلم ها . 
    - نبود سامانه حمايت از حقوق مادي و معنوي تهيه كنندگان سينماي ايران در جهان. 
     
    توانمندی ها: 
    - قابلیت نهادینه شدن حضور در جشنواره های فرهنگي جهانی. 
    - تعداد رو به افزايش نیروی انسانی با تجربه و تحصیل کرده. 
    - نیروی انسانی جوان و توانا. 
    - توانایی تولید سالیانه بيش از 100 فیلم بلند سینمایی و 2000 فیلم کوتاه و مستند. 
    - تنوع آب و هوایی و لوکیشن های طبیعی متنوع. 
    - مركزيت فرهنگي در ميان ملل فارسي زبان 
    - وجود علاقمندان تبار ایرانی در جهان برای معرفی سینمای ایران. 
    - مركزيت فرهنگي در ميان ملل اسلامي 
    - وجود استوديوهاي صدا و تدوين خصوصي معتبر. 
     
    اهداف کمی و کیفی: 
    - توسعه حقوق مادی و معنوی آثار سينمايي با تدوین و تصویب قوانین حمایتی. 
    - برگزاري دوره هاي كوتاه مدت آموزشي با حضور مربيان خارجي.
     
    - تدوین لايحه سازمان قانون نظام صنفي سینمایی کشور. 
    - افزايش 100% بيمه درماني براي همه اعضای سینما (5300 نفر) 
    - تامين بيمه بيكاري با راه اندازي صندوق رفاه سينماي ايران.
     
    - افزايش 100% مبلغ مستمري بازنشستگي براي تامين آتيه.
     
    - توسعه و تامين دستگاه هاي حركتي فيلمبرداري (استادي كم،كرين،كارمانت، حركتي پروازي) 
    - حمايت از تاسيس نهاد ترابري جغرافيايي و احداث كمپينگ 
    - تغییر ساختار و ماموریت بنیاد سینمایی فارابی از نهاد غیر شفاف انحصاري در توليد
    سينما به نهاد پشتيباني كننده در عرصه تجهيزات و خدمات گرانقیمت سينمايي. 
    - سرمايه گذاري و حمايت از ساخت پلاتو در ابعاد محله دست كم به مساحت 4000 متر مربع. 
    - پیش بینی و اجرای اقدامات حمایتی براي صادرات فيلم با تامين و پرداخت هزينه هاي باریابی
    بخش خصوصي (حضور در مجامع و بازارهای جهاني، تبلیغات و اطلاع رسانی،آموزش نیروی انسانی)
    و اعطای جایزه صادراتی به دفاتر بين المللي خصوصي. 
    - اعطاي شفاف و مستقيم كمك هاي ساخت فيلم به شورائي مركب از نمايندگان حاكميت و صنوف
    سینمایی. 
    - سمت دهي يارانه ها به نظام توزيع و مصرف كالا و خدمات سينمايي. 
    - ايجاد زير ساخت های حقوقی و مشوق های لازم برای سرمايه گذاري براي شهرك سينمايي. 
    - پيش بيني سامانه ثبت حقوق مادي و معنوي فيلم هاي ايراني در يك كشور ثالث براي تحت
    پوشش قرار گرفتن حقوق مادي و معنوي فيلمسازان ايراني.(تا پیش از پیوستن ایران به کنوانسیون
    حق مولف) 
    - حمايت از سرمايه گذاران خصوصی با یجاد مشوق های لازم تسهیلات بانکی با مزیت نسبی
    برای ساخت پلاتو در ابهاد محله (دست كم 5000 مترمربع) 
    - تصويب قوانين حمایتی به منظور حمايت از ساخت شهك سينمايي،توليد فيلم،عرضه فيلم
    در خارج از كشور با قبول هزينه ها بعنوان پرداخت هاي ماليات
     
    - استاندارد سازي تولي و نمايش فيلم 
    - تنظيم شيب رسانه اي براي رعايت موازين شرعی بدل از عرف رايج براي باور پذيرسازي روابط
    خانواده در سينما. 
     
                         | 
                        
                            
                         |